«Στα ύψη οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με την Κυβέρνηση να παραμένει παρατηρητής της αφαίμαξης των νοικοκυριών»
Την εκτόξευση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων καθώς και την ανυπαρξία χάραξης πολιτικών για τη συγκράτηση τους που επιβεβαιωμένα έχει διαπιστωθεί επί Κυβερνήσεως της Νέας Δημοκρατίας, φέρνει στη Βουλή των Ελλήνων σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, με κοινοβουλευτική παρέμβαση – Ερώτηση που κατέθεσε.
Η εν λόγω Ερώτηση – αίτηση κατάθεσης εγγράφων που συνυπογράφεται και από το Βουλευτή Ρεθύμνης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Μανόλη Χνάρη, απευθύνεται προς τους αρμόδιους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Χρήστο Στυλιανίδη και Ανάπτυξης κ. Τάκη Θεοδωρικάκο.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων επί των ημερών διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έχουν εκτοξευθεί, όπως έχει συμβεί σε όλο το φάσμα των παραγόμενων αγαθών και υπηρεσιών», με αποτέλεσμα μία 4μελής οικογένεια να αδυνατεί να πάει διακοπές.
Σύμφωνα δε με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε από την OnLine πλατφόρμα κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ferryroute.com, η οποία συνέκρινε την εξέλιξη των τιμών από το 2019 μέχρι το 2024, προέκυψε ότι επί διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, οι τιμές των ναύλων έχουν αυξηθεί κατά πολύ αγγίζοντας μάλιστα το 60%.
Ειδικότερα, η τιμή ενός απλού εισιτηρίου (οικονομική θέση – Deck) για τα Χανιά αυξήθηκε από 49€ σε 79€, δηλαδή πάνω από 60% συγκριτικά και με τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη. Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ. Στην Ελλάδα δηλαδή, όπως επισημαίνεται, πληρώνουμε 58,8% ακριβότερα από ότι οι Βορειοευρωπαίοι για μια διαδρομή μάλιστα, οριακά έστω, μικρότερη!
«Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα» σχολιάζουν οι Βουλευτές, «η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο, «απαντούν με «nonpaper» στο οποίο υιοθετούν την γραμμή των ακτοοπλόων περί ελάχιστων αυξήσεων και ψελλίζουν μια ελάχιστη κριτική για τις ενδονησιωτικές συνδέσεις και τις συνδέσεις με ταχύπλοα σκάφη στα οποία παραδέχεται διψήφιες αυξήσεις όπως για παράδειγμα 11,76% στη Μύκονο και 32,8% στην γραμμή Πάρος-Νάξος με ταχύπλοο».
Παράλληλα, επισημαίνουν ότι: «Η Κυβέρνηση δεν λέει τίποτα για το γεγονός που ανέδειξε και ο τομέας Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ με πρόσφατη ανακοίνωση του, ότι οι τιμές στις ακτοπλοϊκές γραμμές τις μέρες που υπάρχει μόνο μια εταιρία σε μια γραμμή, οι τιμές αυξάνονται και τις μέρες που εισέρχεται και δεύτερη εταιρία στο δρομολόγιο οι τιμές ως δια μαγείας μειώνονται!».
Επιπλέον διερωτώνται πως «… ενώ οι διεθνείς τιμές των καυσίμων μειώνονται, στην Ελλάδα οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ανεβαίνουν». Μήπως τελικά δεν φταίνε οι διεθνείς τιμές των καυσίμων αλλά η ολιγοπωλιακή διάρθρωση μιας αγοράς που ουσιαστικά ελέγχουν μόλις δύο εταιρίες, καταλήγουν.
Τέλος, υπογραμμίζουν ότι αν και κατά τη χρονική περίοδο από 07-06-2024 έως και 16-06-2024 πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές 377 έλεγχοι σε επιβατηγά και επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία της ακτοπλοΐας και βεβαιώθηκαν επτά (7) παραβάσεις, η Κυβέρνηση επέλεξε να μην ενημερώσει τους πολίτες ενώ ταυτόχρονα αρνείται να εξετάσει μία σειρά από μέτρα όπως τη μείωση του ΦΠΑ, παρατηρητήριο στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, κρατική επιδότηση στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες που κατοικούν στα νησιά μας έως ότου επανέλθουν οι τιμές στα επίπεδα του 2020.
Κατόπιν των ανωτέρω οι Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς:
• Πότε θα λειτουργήσει το παρατηρητήριο τιμών όπως ακτοπλοϊκές γραμμές και γιατί δεν έχει λειτουργήσει μέχρι σήμερα.
• Για ποιο λόγο δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα των πρόσφατων ελέγχων και των 7 παραβάσεων που εντόπισε το Υπουργείο.
• Γιατί δεν έχει δοθεί στη δημοσιότητα η επιστολή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής όπως την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
• Ποιες είναι οι ενέργειες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής και του Υπουργείου Ανάπτυξης για να καταπολεμήσουν φαινόμενα αισχροκέρδειας στον κλάδο.
• Πόσο έχουν αυξηθεί οι τιμές των εισιτηρίων τα τελευταία 5 χρόνια διακυβέρνησης όπως Όπως Δημοκρατίας. Παρακαλούμε όπως όπως δώσετε αναλυτικά στοιχεία ανά δρομολόγιο και τιμές τα τελευταία 5 χρόνια.
• Σκοπεύει η Κυβέρνηση όπως προχωρήσει στον προσδιορισμό συντελεστών των στοιχείων του κόστους των μεταφορών καθώς και τα επίπεδα συνδεσιμότητας και ανεκτού ναύλου για τα νησιά.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ